11. Jan Evert Drenth

Kandidaat Raadslid

Aangetrokken tot de Veluwe, de uiterwaarden, onze historische binnenstad en de centrale ligging, woont Jan Evert sinds 9 jaar met zijn gezin in Hattem. Hij combineert zijn werk als controller met het ondernemerschap met een paar wijnwebwinkels. Inmiddels is hij 8 jaar betrokken bij de lokale politiek, o.a. als afdelingsbestuurder.

“Ondernemers zijn de basis voor een levendig Hattem”, zoals hij het zelf verwoord. Hij ziet D66 als de partij die ondernemers in hun kracht wil zetten. Door samen met hen na te denken hoe Hattem nog beter op de kaart kan worden gezet, door winkeliers meer vrijheid te geven om zelf hun openingstijden te kiezen en door gemeentelijke regelgeving te vereenvoudigen.

De vrijheid van ondernemers om zelf hun openingstijden te kiezen slaat enerzijds op een mogelijke verruiming van openstellingen, maar anderzijds ook op het voor ondernemers beperken van verplichte openstellingen vanuit VvE’s zoals we in het Groningse Paddenpoel hebben gezien. Landelijke ontwikkelingen, toerisme en recreatie zullen daarbij zeker een rol gaan spelen.

De komende jaren blijven de verplaatsing van de bedrijven op ’t Veen naar het bedrijventerrein en de herinrichting van de binnenstad hoog op de politieke agenda staan. Belangrijke dossiers voor de continuïteit en groei van ondernemingen. Dat geldt voor de winkeliers als ook de bedrijven buiten het centrum.