donderdag 15 maart 2018

Fietsplan Hattem

Onze verkiezingen draaien om Goed Wonen, Prachtig Leven. Duurzaam, gezond, veilig en plezierig. Wij brengen dit samen in een fietsplan voor Hattem. Veel punten leven al in de samenleving, staan ook in ons verkiezingsprogramma. Bijvoorbeeld een betere oversteek van de Apeldoornseweg bij de Marke, maar ook van de Burgemeester Bijleveldsingel. Met het fietsplan dragen we ook bij aan onze ambitie door duurzaamheid. Uit de auto, op de fiets!! Andere maatregelen staan al opgenomen in het Gemeentelijk Verkeer Vervoersplan (GVVP), echter nog zonder omvattend plan.

Maatregelen:

• Kern is een fietsnetwerk van “Hanzeroutes”, waarbij alle wijken van Hattem veilig verbonden zijn met de binnenstad en met de route naar Zwolle.
  • We willen Hollewand, Stadslaan, Hanze en Visby omvormen tot fietsstraat. Dat betekent dat de fiets eerste gebruiker is van de straat en de auto te gast. Dat betekent een veel veiligere route voor fietsers.
  • We willen veilige oversteken van de Apeldoornseweg en Burgemeester Bijleveldsingel.
  • Als onderdeel van het plan realiseren we parkeerplaatsen voor de fiets bij de toegangen van de binnenstad. Zo verminderen we de verrommeling van fietsen nu.
  • De Hanzeroutes willen wij volledig verlicht met op fietsers gerichte duurzame LED-verlichting.

In de afgelopen weken is er veel gedebatteerd over de voorstellen van de verschillende partijen in Hattem. Te vaak gaat het dan om abstracte beloftes. Wij willen concreet zijn en hebben onze plannen voor participatie, onze ambitie voor klimaat en onze visie op verkeer in Hattem gebundeld tot 1 concreet plan. Hoe mooi is het als we dit kunnen bundelen met het GVVP en kunnen gebruiken als leidraad voor de verdere inrichting van Hattem.

Flyer Fietsplan Hattem

We willen er graag mee aan de slag, dus #StemD66